ایرانیوز

رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْق وَ أَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْق وَ اجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطاناً نَصِیراً

ایرانیوز

رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْق وَ أَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْق وَ اجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطاناً نَصِیراً

ایرانیوز
طبقه بندی موضوعی

روزنامه قانون

به نقل از مشرق:
روزنامه قانون
 در روزهای اخیر بارها موضوع بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران را در صفحه اول کار کرده و بر اجرای این امر تاکید کرده است.

این روزنامه در شماره امروز در مطلبی با عنوان «بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا باعث توسعه روابط است» نوشت: «به دلیل حمایت‌های اروپا از برجام به‌نظر می‌رسد که اکنون فرصت خوبی برای برقراری رابطه با این کشورهاست و دلیلی برای مخالفت وجود ندارد چرا که ما با اجازه بازگشایی این دفتر در ایران حداقل چند قدمی را برای استحکام روابط خود با اروپا برداشته‌ایم».

تاکید چندباره این روزنامه اصلاح طلب درخصوص لزوم بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران، ذهن را به سمت اظهارات دو سال پیش یک مقام اروپایی می‌برد. ریچارد هاویت (تهیه‌کننده سند راهبردی اتحادیه اروپا درباره روابط با ایران) سال ۹۵ گفته بود: «توافق هسته‌ای، یک نقطه عطف بود؛ هرچند که همه مشکلات ما با ایران درباره اسرائیل، دموکراسی و حقوق بشر حل نشده است... ما باید دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا را در تهران افتتاح کنیم و گفت‌وگو درباره حقوق بشر در ایران را از سر بگیریم. پیشرفت واقعی در زمینه حقوق بشر امکان‌پذیر است. نیروهایی در داخل ایران، درحال اعمال فشار بر حاکمیت هستند و ما امیدواریم گزارش ما نیز باعث پیشرفت در این زمینه شود... اکنون اروپا در ایران نفوذ دارد ولی آمریکا از این نفوذ برخوردار نیست. ما می‌خواهیم از این اهرم استفاده کنیم و به جنگ در سوریه و یمن پایان دهیم و به سوی ساختار جدید امنیتی در خاورمیانه حرکت کنیم».

این اظهارات و اظهارات متعدد دیگر مقامات اروپایی و آمریکایی موید این موضوع است که  غرب درپی نُرمال‌سازی ایران است. غرب از طریق حفظ رژیم تحریم‌ها و ساخت معادله‌های «تحریم، هسته‌ای»، «تحریم، منطقه» «تحریم، موشک»، «تحریم، حقوق بشر» و «تحریم، امنیت اسرائیل» می‌کوشد با کمک شبکه همکار داخلی (جریان غربگرا) ابتدا ایران را وادار به پذیرش نُرم‌های آمریکا نموده و سپس ایران اسلامی و انقلابی را در نُرم‌های جهانی‌سازی، بی‌هویت کند.